Dag 12, 13, 14 en 15 Ghandruk trekking - Reisverslag uit Bihibara, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu Dag 12, 13, 14 en 15 Ghandruk trekking - Reisverslag uit Bihibara, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Dag 12, 13, 14 en 15 Ghandruk trekking

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 December 2016 | Nepal, Bihibara

Om 8 uur vertrekken we met de jeep om na 2 uur aan te komen bij ons vertrekpunt. We beginnen gelijk met een pittige afdaling om daarna weer flink te klimmen. We gaan ruim 4250 treden omhoog!
Om 16.00 uur komen we aan in Ghandruk. De eerste trekking dag zit erop.
De nacht brengen we door in een eenvoudig trekkingshotelletje. Op de kamer is net genoeg ruimte voor een tweepersoonsbed en de koffer en rugzakken. Meer heb je ook niet nodig.
Het sanitair is eenvoudig en om de hoek bij onzer kamer. Even slikken en weer doorgaan.

De tweede dag van de trekking is de zwaarste. We staan om kwart voor 7 op en gaan om half 8 lopen. Uiteindelijk lopen we tot half 6.
Tussen de middag hadden we het al helemaal gehad. De laatste klim was erg zwaar maar na een colaatje konden we de afdaling naar de heetwaterbron van Jhinu Danda weer helemaal aan.
Na de afdaling van ongeveer 20 minuten konden we genieten van een 35 graden bad. Wat een genot. Alle inspanningen van de ochtend verdwenen en er kwam een gelukzalige rust over ons.
De klim daarna ging een stuk gemakkelijker.
Boven aan gekomen wacht ons een lunch met wederom de noodzakelijke suikers in de cola.
Na de lunch daalden we heel veel af. Ook de klim aan het eind van de middag was goed te doen. Onze gids had voor ons het eerste hotel besproken in plaats van het 10 minuten verder en hoger gelegen hotel. We waren hem daar heel dankbaar voor ondanks dat de stroom uitgevallen was en WiFi dus niet mogelijk.

De 3e dag van de trekking op oudejaarsdag. We genieten van het voortreffelijke ontbijt en maken ons op voor een wandeling van 4 uur.
We gaan vandaag naar Dhampus. Het hotel heet Paradise view.
Een naam die een behoorlijk belofte in zich heeft.
Naast het hotel staan 2 bussen en op het veld staan feestende mensen uit Pokhara. Aan de ene kant wordt het diner klaargemaakt en aan de andere kant is een disco bezig.
Het is een heel feest.
Het is voor ons de eerste keer dat wij met oud en nieuw rond half negen in bed liggen.
Ik hoor nog muziek tot half 12 maar daarna is het stil! Heel stil.
Geen vuurwerk. Helemaal niks.

De vierde dag van de trekking is een relatief korte wandeling van 2 uur. We dalen ongelooflijk veel treden af. Onze gids heeft het over 900 maar voor mijn gevoel zijn het er wel 1500.

In Phedi aangekomen staat onze taxi al gereed. Onze wandelstokken laten we achter voor een volgende wandelaar en binnen het uur zijn we weer in ons vertrouwde hotel Sampada Inn in Pokhara.
Hier is oud en nieuw heel anders verlopen.
Heel veel mensen liepen dronken en handtastelijk over straat.
Jammer!