Dag 26 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu Dag 26 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Dag 26 Kathmandu

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

10 Januari 2017 | Nepal, Kathmandu

Om 11 uur worden we opgehaald om onze laatste stop te maken in Kathmandu voordat we weer huiswaarts gaan.
Voor die tijd ontbijten we, haal ik mijn nieuw gemaakte blouse op, koop nog wat bekers en hebben we nog een uitstapje naar de melkfabriek en weverij hoger op de berg bij Panauti.
Samen met Ashok gaan we met zijn drieen op zijn Honda motor de berg op. Ashok heeft een helm op. Wij niet! Toch voelen we ons geen moment onveilig. Ashok maakt eerst een tussenstop voor een fotomomentje. Hij weet deze elke keer weer feilloos aan te geven.
Daarna door naar de melkfabriek. Overal maakt Ashok een praatje en kijkt hoe hij de mensen verder kan helpen. Zo heeft hij al menige familie een homestay laten starten onder de vlag van Panauti homestays.
Vandaag stond er een artikel in de Nepalese krant dat er morgen onderzocht zou worden of er bij Panauti paragliding mogelijk is.
Vanaf de melkfabriek hebben we een prachtig zicht op deze berg. De landingsplek zal achter de melkfabriek zijn. Ashok bespreekt met de mensen gelijk de mogelijkheden hiervan voor hun toekomst.
Na de fabriek lopen we nog even verder de straat door. We komen uit bij een kleine weverij waar een stuk of 10 weefgetouwen staan.
De dames zijn erg blij met onze komst en laten vol trots hun producten zien. Reina koopt twee handgeweven kleden waar ze erg blij mee zijn.
Op de terugweg passeren we nog een bandenfabriek waar ze van versleten banden weer nieuwe maken. We stoppen even voor wat foto's en rijden dan snel door. Bij terugkomst komt net onze chauffeur aan om ons naar Kathmandu te brengen. Nog een kopje thee, een hartverwarmend afscheid en dan op weg voor onze laatste stop voordat we morgen naar huis vliegen.

Ons laatste hotel is het Nirvana Garden hotel midden in de wijk Thamel. We kennen deze wijk inmiddels goed genoeg en weten de leuke straatjes en winkeltjes meteen te vinden.
Het diner nuttigen we in restaurant New Orleans dat helemaal vol loopt. Het eten is prima voor een goede prijs.
We gaan op tijd het bed in na alle souvenirs een plekje in de koffers te hebben gegeven.
De kleren voor morgen liggen klaar en de tassen en koffers zijn gepakt.