Dag 10 en 11 Pokhara, paragliding - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 Pokhara, paragliding - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11 Pokhara, paragliding

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 December 2016 | Nepal, Pokhara

Om 8 uur vertrekken we richting Pokhara. Eerst dezelfde weg terug. Gelukkig vroeg genoeg vertrokken zodat we het afsluiten van de weg ruim voor zijn. We worden weer aardig heen en weer geslingerd in de auto. Wat een beroerde weg!
Onderweg maken we even een stop van 20 minuten. Onze chauffeur eet wat. Wij doen het met wat restjes van het ontbijt, een snee brood met jam, een hardgekookt ei en een mandarijn. Het wegrestaurant trekt ons niet echt om er een kop koffie te nemen.
Om 14.00 uur komen we in ons hotel de Sampada Inn in Pokhara aan.
We krijgen het penthouse op de vijfde verdieping. Een mooie ruime kamer die redelijk schoon is. Reina vindt een paar muizenkeutels, de kranen lekken maar kunnen worden afgesloten. De kamer heeft een kitchenette maar verder totaal geen inrichting. Pannen, waterkoker, borden of wat dan ook ontbreekt. Verder echt wel top, mooie inrichting, prachtige houten vloer en sfeervolle wanden en lampen.
We hebben het stadje Pokhara verkent en langs de waterkant wat gedronken.

Pokhara is de tweede stad van Nepal, met ruim 300.000 inwoners en ligt 200 kilometer ten westen van de hoofdstad Kathmandu. Pokhara is een populaire bestemming onder toeristen, vooral vanwege de schitterende natuur rondom de stad. Echte bezienswaardigheden binnen de stad ontbreken. Wel kent Pokhara een heel gezellig centrum met leuke winkeltjes, eethuisjes en ligt het aan het Phewa meer waarop je kan varen.

We hebben geinformeerd naar de prijzen van paragliding. De laagste prijs is 7000 Nepalese roepie p.p..
Aangezien dit een activiteit is die op onze bucketlist staat besluiten we dit avontuur de tweede dag aan het begin van de middag aan te gaan. Een hele overwinning en een geweldig mooie ervaring.
De adelaars vliegen met ons hetzelfde rondje mee. Onze bestuurders zoeken een rustiger stukje op ver weg van de meeste paragliders. Wat een prachtig mooie ervaring om tussen de bergen te mogen vliegen van de Himalaya en de Annapurna.