Dag 27 de terugreis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Rob Megens - WaarBenJij.nu Dag 27 de terugreis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Dag 27 de terugreis

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Januari 2017 | Turkije, Istanbul

Om 9 uur vanochtend opgehaald voor onze laatste rit in Nepal van hotel naar luchthaven.
Het verkeer in Kathmandu moest nog op gang komen zodat we vrij snel op het vliegveld waren.
Reina gaf het laatste knuffeltje aan een kind dat hier erg blij mee was.
Bij de incheckbalie hoorden we dat de luchthaven van Istanbul 4 dagen gesloten is geweest vanwege hevige sneeuwval.
Ons toestel heeft anderhalf uur vertraging waardoor het spannend gaat worden of we onze vervolgvlucht naar Amsterdam gaan halen.
Tijdens het wachten weet een meisje uit Eindhoven te melden dat we 5 minuten te laat gaan aankomen.
Het gaat nog spannend worden dus.
Dat blijkt ook als we inderdaad vijf minuten te laat aankomen in Istanbul.
Aangezien alle vluchten vertraging hebben loont het de moeite te rennen.
De strenge controles verhinderen dit echter.
Wel te begrijpen na alle aanslagen.
Ondanks dit alles bereiken we net op tijd de incheckbalie.
Alle passagiers uit Kathmandu moeten echter wachten totdat duidelijk is hoeveel plaatsen er in het vliegtuig nog over zijn. De mensen die al een aantal dagen op de luchthaven hebben gewacht gaan voor. Ook dat is begrijpelijk.
Wij zitten bij de gelukkige 9 die een plaats krijgen in het vliegtuig. Aangezien onze online ingecheckte plaatsen vergeven zijn moeten wij bij de nooduitgang zitten. Ik kan mijn benen weer languit leggen. Wat een luxe.
Ruim een uur later dan gepland komen we aan op Schiphol.
Nadat alle bagage op de band is gekomen blijkt onze bagage nog in Instanbul te zijn. Dat geldt voor alle mensen vanuit Kathmandu. We mogen ons gaan melden bij een loket bij bagageband 2. We staan bij bagageband 22 dus er wacht een flinke tippel.
Uiteindelijk gaat de aangifte snel en kunnen we zonder koffers naar huis.
Het kan een paar dagen duren aangezien er in Turkije een behoorlijke achterstand is door de 4 dagen dat het vliegverkeer plat heeft gelegen.
We wachten af.