Nepal - dag 1 Reis en Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu Nepal - dag 1 Reis en Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Nepal - dag 1 Reis en Kathmandu

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 December 2016 | Nepal, Kathmandu

We zijn na een voorspoedige reis met Turkisch Airlines veilig aangekomen in Kathmandu.
Van Schiphol via Istanbul door naar de hoofdstad van Nepal, Kathmandu.
De visa hadden we al geregeld in Nederland zodat we vrij snel alle luchthaven formaliteiten konden doen.
Onze bagagestickers werden nog even gecontroleerd voordat we de koffers mee mochten nemen. Een veilig gevoel.
Buiten stond onze chauffeur al klaar en iets meer dan een uur na landing waren we al in ons hotel.

We zijn eerst even lekker gaan liggen bijkomen van de reis.
Je slaat toch weer een nachtje over en we zijn de jongsten niet meer. Het was maar goed dat we een wekker hadden gezet. :)
Daarna zijn we de stad gaan verkennen. We zitten op loopafstand van de wijk Thamel. Een stadsdeel vol toeristische winkeltjes, hotelletjes, restaurants, straatverkopers, riksja's ... teveel indrukken om in een zin te beschrijven.
Deze eerste dag hebben we gekozen voor de veiligheid van het hotel wat eten betreft. We waren rond half zes terug in het hotel en liepen meteen door naar het restaurant.
Na een prima maaltijd hebben we de hotelkamer opgezocht en niet lang daarna gingen de mondjes en oogjes toe.
Het einde van een enerverende eerste dag in Kathmandu.